Köpvillkor

Alla priser är inklusive moms i svenska kronor. Du måste vara över 18 år för att handla hos oss. Vi har ingen minsta ordergräns, alla beställningar är välkomna!

Betalsätt

Du ska känna dig trygg när du handlar hos oss på Gibbli. Vi har därför valt att använda Payson för vår handel. Du kan välja att betala med:

  • Faktura.
  • Kortbetalning.
  • Förskottsbetalning. Gör din inbetalning till vårt bankgiro nummer 665-5245. Ange ditt ordernummer och namn på insättningen så skickar vi din beställning när betalningen finns tillgänglig på vårt konto.

Om Paysonfaktura
Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning
Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Personuppgifter

Personuppgifter vi får in i samband med köp lämnas ej ut till tredje part.

Leveranstid & Fraktkostnad
  • 1-3 dagars leveranstid.
  • Fraktkostnad 49 kr, enhetsfrakt.
  • Fraktfritt vid beställningar över 600 kr.
  • Leverans enbart i Sverige.
  • SMS-avisering sker till angivet mobilnummer vid din beställning.
  • Fri avhämtning på plats i Mariestad.
Reklamationer & Returer

Du har ångerrätt upp till 14 dagar efter gjort köp. Inom den tiden ska du ha kontaktat oss via telefon eller mail info@www.gibbli.se. Uppge ordernummer och orsak. Förpackningen ska vara obruten och inte ha använts på något sätt.
Om du utnyttjar din ångerrätt står du själv för fraktkostnaden. Vid reklamation står vi för kostnaden.

Skadat gods

Alla transportskador ska hanteras av transportören i vårt fall DHL.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.
Vi reserverar oss för ev sluförsäljning av en viss vara.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.